Maria Eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu Maria Eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Maria Eiland

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

20 December 2008 | Australië, Sydney

Hallo,

Hier weer eens een berichtje.
De laaste keer dat ik schreef was al weer een tijdje terug. Ben inmiddels in St. Helen geweest, en hierdicht bij heb je de Bay of Fires. Dit is een zeer mooi stuk wit strand met een erg mooie rode rots partijen en erg rustig. Dit stukje is door de Lonley Planet uitgeroepen tot mooiste gebied om naar toe te gaan, boven al die andere exotische bestemingen. Vervolgens naar Bicheno gereden, hier was geen plek maar toch even de omgeving bekeken, ben er toch zal ik maar zeggen, een bezienswaardigheid hier is de water bowl. Dit is een rots formatie aan zee waar op een bepaalde plek water omhoog spuit. Erg mooi om te zien.
Omdat Bicheno geen plek had ben ik door gereden naar Swansea. Dit was een erg mooi hostel, het was dan ook nog maar 3 jaar oud. Naast het hostel had je het museum. Dit ging over de oude tijd in Swansea, was wel interessant. Vanuit Swansea ben ik naar Freycenet NP geweest hier een aantal wandelingen gemaakt was erg mooi daar.
Na Swansea ben ik naar Fishmont gereden. gisteren (19 dec.) ben ik naar Maria Eiland geweest. Dit mede op aanraden van de hostel eigenaar in St. Helen. Geen moment spijt van gehad. Het weer was ook geweldig dus dat helpt ook wel. Op maria eiland heb je o.a Painted Rocks. Dit is zo mooi. (zie foto's) De structuur van de stenen lijkt op hout,erg mooi dus.
Ook fossil rocks is erg indrukwekkend. Hier zie je dus fossielen in de rotsen,dit zijn allemaal schelp afdrukken. Als je dit verlaat en vervolgens je pad vervolgd dan kom je op de top van een berg en dan heb je een geweldig uitzicht op de valei aan de ene kant en de zee met zijn style rotsen aan de andere kant. Ook op dit eiland kom je oude gebouwen en ruines tegen.
Het is van oorsprong een gevangenis eiland.
Vandaag richting Port Arthur. Ik verblijf in het plaatsje Eaglehawk Neck.
Tot zover de update. (foto's komen later ivm het niet kunnen plaatsen ddor computer beveiliging)
Foto's kunnen plaatsen.Echter de foto's voor het Bord Maria Island zijn van Noord en Noord Oost Tasmanie (Launceston tot Marie Eiland)

• 20 December 2008 - 12:54

Riaschinkel:

arno we wensen je een fijne kerst toe en een heel gelukkig nieuwjaar
    zover van huis
    ik hoop dat je toch ook een beetje nog aan ons denkt, ondanks dat het daar warm is denk ik ????
    we vinden het leuk om te lezen en ook zeker de foto,s te zien
    alle goeds verder op je verdere reis. Groeten uit Stedum van ons Leo en Ria

• 20 December 2008 - 14:05

Peter ,Linda&kids:

Hoi Arno,
    Het contrast is wel heel erg groot. Terwijl jij op de mooiste plekken komt zitten wij heel saai en burgelijk in het regenachtige Nederland met de nodige kerststress. Nou die zal jij daar niet hebben geniet er maar van. Wij willen je bij deze fijne kerstdagen toewensen en voor 2009 alle goeds op het vervolg van je reis.
    Groetjes van de Roosjes

• 21 December 2008 - 15:59

Wil En Piet De Roos:

Hoi Arno;
    Ook wij genieten van je reisverslag met bijbehorende schitterende foto's, die een goed beeld geven van je indrukwekkende reis in verre oorden. Ga zo door. Vanaf hier fijne Kerstdagen, een goed uiteinde en alle goeds voor 2009 gewenst. Groeten (van de oudere Rozen) uit Pijnacker.