Tasmanie vervolg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu Tasmanie vervolg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Tasmanie vervolg

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

14 December 2008 | Australië, Sydney

Hallo,

Hier weer een berichtje uit Tasmanie.
Waar zijn we zoal geweest. Ik ben dus van Hobart naar het westen gereden richting lake St. Clair. Het was er zo slecht weer dat ik hier weinig van gezien heb. Ben toen door gereden naar Strahan. Hier heb ik de historische trein genomen naar Queenstown. Dit is een toeristische atractie. Deze spoorlijn volgd de route die het ook in de eind 19de eeuw ook reed voor koper en hout. Bij het aanleggen van dit spoor is geen dynamiet gebruikt.
Dus over de berg dan maar.
De volgende dag een cruise gedaan op de Franklin -Gordon rivier. Je ging dan ook aan land op[ Sarah eiland. Hier werd je in de 19de eeuw naar toe verbannen als je een licht vergrijp had gepleegd.(diefstal bv)
Je moest hier dan aan het werk om botemn te bouwen van de Huon pine boom. Dit is een erg grote boom die heel langzaam groeit, 1 mm p/j, dus sommige zijn dus al eeuwen oud. Dit hout was erg goed om boten te maken omdat het niet rot, kan buigen en sterk is. Het weer was op die dag niet zo best maar als we aan land gingen dan was het weer erg goed, zonnig.
Van Strahan naar Cradle Mountain gereden. Hier 2 nachten geweest. Erg mooi gebied. Dankzij de Oostenrijker Gustav Weindorfer is het een Nationaal park geworden.
Hierna de toeristuische route gereden naar Burnie maar eerst naar Stanley gerden om de NUT, dit is een rots formatie, te zien. Dit viel erg tegen dus snel naar Burnie.
Hier op een caravan park 2 nachten overnacht. (ze hadden ook droms)
Het was eigenlijk een klein appartementje, had mijn eigen keuken en er waren geen andere backpackers.
Het was erg oud maar wel schoon.
Ben nu in Lancester om vervolgens morgen naar het oosten te rijden naar St. Helens om de komede 2 weken langzaam naar Hobart terug te gaan.
Groeten,

Arno

• 14 December 2008 - 09:55

Gonnie Engels:

Tje wat zie jij veel in een korte tijd.
    Ik zit nog met mijn hoofd in Afrika en jij ben t al weer veel verder.
    We kijken iedere keer of we een berichtje van je hebben ontvangen. Heel leuk.
    Veel plezier daar weer. Gonnie

• 14 December 2008 - 11:16

Peter En Linda:

Ha die Arno,
    Wat een mooie foto's.De tijd vliegt voorbij en je bent inmiddels alweer aardig op weg.Heb je daar nog een beetje kerstgevoel?. Groetjes en tot horens.
    p.s. je belletje was erg leuk om te horen
    de roosjes.

• 14 December 2008 - 11:29

Patrick Coolconnect:

hey Arno

we zien dat je het erg naar je zin hebt , doe je wel voorzichtig zo hoog ben ik zonder behuizing nog nooit geweest (foto sprong para) veel succes we missen je wel hoor groeten Patrick

• 14 December 2008 - 15:30

Tante Riet:

Hoi Arno
    Je onderneemd heel veel.Nu weer per trein en boot. Maar het weer is daar toch ook niet alles. Vind je het niet saai nu in je uppy? Je maakt ook veel mooie foto`s Nog veel plezier verder.
    Groetjes Tante Riet

• 17 December 2008 - 21:18

Ursula Kapster:

hallo arno wat heb je al super dingen gedaan .onwijs je heb zeker geen idee dat het bijna kerst is.met dat lekkeren weer veel plezier en een fijne kerst en een goed nieuwjaar maar dat zal bij jou wel lukken hihihi. groetjes ursula

• 19 December 2008 - 20:20

Hanstennis:

Hoi Arno ik zie dat het bij jou als ik dit schrijf 8.15 is en bij ons 21.15 je hebt weer mooie foto's voor ons en jezelf gemaakt ga zo door dan proeven wij nog steeds een beetje wat jij meemaakt .Een leuke kerst daar en tot mails.ps Tennissen gaat nog steeds door alleen mis ik wel een beetje tegenstand.