Europa - Reisverslag uit Birkenau, Duitsland van Arno Veld - WaarBenJij.nu Europa - Reisverslag uit Birkenau, Duitsland van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Europa

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

10 Augustus 2009 | Duitsland, Birkenau

In mijn laatste week in Canada en wel in de Olympische stad Vancouver heb ik een whale watch tour gedaan. Omdat het nog vroeg in het seizoen is zie je voor namelijk Orca's of ook wel Killer Whales genoemd. Na ongeveer een uur met de boot kwamen we op de plek waar de orca's waren gespot. We zagen een groep voornamelijk alleen met de vin boven komen. Dit is wat je 90 procent van de tijd ziet. Na ze een tijdje gevolgd te hebben moesten we eigenlijk terug. Maar we wachten op andere boot van het bedrijf zodat die niet hoefde te zoeken naar de orca's. Dit was ons geluk eigenllijk want in deze tijd begon de show. De orca's sprongen uit het water, sloegen met hun staart op het water, zwomen met de rug naar beneden. Al met al een schitterende show.
Een dag later ging ik duiken in vancouver. Je hebt hier geen coraal maar wel veel zee sterren en een aantal vissen. Ik heb toen ook nog een haven zeehond gezien. Ook weer een leuke ervaring.
Tot nu toe ging het vliegen ook gesmeerd.
Maar nu kwamen de problemen. Ten eerste konden ze mijn bagage niet doorlabelen direct naar Wenen. Dus moest ik in New York weer op nieuw inchecken. Wat ik pas 7 uur na aankomst
kon doen bij de Iberia balie. Ondertussen zag ik dat het vliegtuig een vertaging van 1.5 uur had met als gevolg dat ik mijn aansluitende vlucht in Madrid naar Wenen zou missen en ook mijn vlucht naar Frankfurt. Dus zo gauw de balie open was ben ik aan het regelen gegaan een latere vlucht was geen optie dus boekte ze me op een vlucht van Britisch Airways via Londen naar Wenen. Echter later bleek dat er een vertraging was naar Londen dus miste ik mijn vlucht weer naar Wenen. Dus toen maar direct naar Frankfurt omdat ik anders weer mijn vlucht naar Frankfurt miste. Hierdoor kon ik mijn apart gekochte ticket bij Lufthansa niet meer gebruiken. En bij uitleg snapte niemand meer hoe het zat en gegaan was. Ook niet bij Britisch Airways. Maar wonder boven wonder was mijn rugzak optijd in Frankfurt. Later in de maand ga ik toch nog naar Wenen om dan eind augustus weer in Nederlandaan te komen.
De spectaculaire foto's komen later. Dus hou de site in de gaten. :-)