De Canada Rockies - Reisverslag uit Canmore, Canada van Arno Veld - WaarBenJij.nu De Canada Rockies - Reisverslag uit Canmore, Canada van Arno Veld - WaarBenJij.nu

De Canada Rockies

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

19 Juli 2009 | Canada, Canmore

Eindelijk een verslag uit Canada en over Canada.
Na mijn avontuur in Ecuador en Galapagos eilanden ben ik naar Toronto, Canada gevlogen. Ik heb hier een kleine week vertoefd. ik ben onderandere naar de Niagara Falls geweest dit is een waterval op de grens met Amerika. Het zicht is echter beter aan de Canadeese kant. Ik heb dit in een tour gedaan. Ook zijn we toen nog naar een aantal mooie uitkijk punten gegaan en ook een wijnproeverij. Want de waterval licht dicht bij een wijngebied. In Toronto ben ik nog in de CN tower geweest. Dit is het hoogste gebouw ter wereld. Ze hebben er een glazen vloer en dan kijk je +/- 320 meter recht naar beneden. Best eng. In het normale gedeelte heb je een schitterend uitzicht over Toronto en omliggend gebied. (als het erg helder weer is)
Na Toronto ben ik naar Calgary gevlogen. Dit is een erg dooie stad in het weekend. In het winkelcentrum was het zo stil dat ik op een gegeven ogenblik bij de informatie bali gevraagd had of alles wel open was omdat het zo rustig was. Het antwoord was dat alles gewoon open was en niets bijzonders aan de hand was zoals een nationale feestdag of zo.
In Calgary een auto gehuurd om naar de Rockies te rijden. Deze rockies gaan helemaal door naar Amerika. Dit is een erg mooi gebied waar je veel wandelingen kunt maken. Ik ben een beetje van hostel naar hostel gereden. Toen ik in de buurt van Jasper aankwam ging het regenen en dit heeft 5 dagen geduurd. Dit was wel erg lang, want normaal duurd het ongeveer 3 dagen. Ik heb dus in de Jasper korte wandelingen gedaan tussen de buien door. Op terug weg richting Calgary heb ik ook weer gebruik gemaakt van hostels. somige waren zo genoemde wildernis hostel. dit betekend dat je in de meeste gevallen geen douche en electriciteit hebt. Water uit de rivier haald om te koken en te wassen. Er waren 2 erg leuke hostels en dat waren Antabasca Falls, dit was dicht bij de waterval met de zelfde naam. En ook dichtbij eern zeer mooi meer met de naam Horse shoe lake. Het water was donker blauw en heel erg helder. Ik denk dat je 15 meter diep kon kijken. Het ander hostel waar ik de meeste tijd heb door gebracht was Castle Mountain. Op deheen weg had ik hier al 2 nachten door gebracht en op de terug weg 5. Een van de dagen heb ik nog geholpen in en rond het hostel. Eerst hout blokken naar de verzamelplaats gebracht zodat ze kleiner kunnen gemaakt worden voor in de kachel in de winter en daarna nog in het hostel schoongemaakt. Ik schrijf dit bericht in Canmore waar ik in een hostel verblijf met een schitterend uitzicht op de bergen. Ik blijf hier nog even genieten tot donderdag want dan vlieg ik naar Vancouver waar ik dan een week verblijf voor dat ik naar Europa vlieg. Ja, het einde is in zicht van dit schitterende jaar.
Groeten,
Arno

  • 20 Juli 2009 - 05:12

    Henny En Wim:

    hi Arno, wij hebben vorig jaar met een camper rondgereden in British Columbia, een betoverend mooie natuur!Maak vooral veel stops langs de icefield parkway. Geniet van je laatste weken. Hartelijke groet vanuit het Amsterdamse.
    Wim en Henny

  • 20 Juli 2009 - 11:59

    Birgit:

    Hoi Arno,
    jetzt ist Deine Reise fast zu Ende, und ich glaube, alle die Dich kennen freuen sich wenn Du wieder nach Hause kommst.Ich wünsche Dir noch ganz viel tolle Erlebnisse die letzten 2 Wochen in Kanada..Genieße es!! veel plezier en groetjes uit Duitsland van Birgit

  • 21 Juli 2009 - 16:08

    Hanstennis:

    Hoi Arno ik heb het weer zitten lezen en ik moet zeggen alles wat je meegemaakt hebt gezien en gehoord en gevoeld wat moet het worden als je weer hier in het hollandse gereel gaat lopen.Of je landt hier pak je spullen en gaat emigreren.Well Arno enjoy your trip en see you.

  • 23 Juli 2009 - 11:05

    Gonnie Engels:

    Hoi Arno,

    het lijkt of je sneeleer terug komt dan over 38 dagen?????
    Ben je er dan op het familieweekeind??????
    Wij vertrekken morgen naar Peru, kun je ons ook volgen via Inge's site
    groetjes Gonnie

  • 05 Augustus 2009 - 15:38

    Agnes Breden:

    Heb ruim 'n uur de foto's bewonderd. Wat adembenemend en professioneel gedaan.WAANZINNG mooi moet het allemaal voor jou geweest zijn.Ongelooflijk. Het is niet voor te stellen,dat je al bijna 'n jaar onderweg bent.Aan alles komt 'n eind.Terug vliegen naar Europa,wat 'n melancholie,.klinkt daarin.Weer acclamatiseren. Maar dat duurt nog even,even niet aan denken. Heel veel plezier nog in EUROPA en misschien zien we elkaar dan weer in "levende lijve". Groetjes Agnes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Canmore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Weer thuis

12 Augustus 2009

Foto's

10 Augustus 2009

Europa

19 Juli 2009

De Canada Rockies

30 Juni 2009

Eindelijk.....
Arno

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 25066

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zambia Off Road

04 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Oeganda en WK

01 Oktober 2008 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: