Van Queenstown tot Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Arno Veld - WaarBenJij.nu Van Queenstown tot Oamaru - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Van Queenstown tot Oamaru

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

08 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Oamaru

HAllo,

Ja ik leef nog. Wat heb ik zoal gedaan de afgelopen week. In Queenstown de kabelbaan genomen voor een schitterend uitzicht over het stadje en boven op de berg nog een aantal wandelingen gedaan.
Daarna naar Te Anau gereden om de volgende dag 31 december, naar Milfordsound te gaan. Dacht is wel een mooie omgeving om oud en nieuw te vieren. Echter het heeft de geheledag geregend. Maar wat kan regen toch mooi zijn. Onderweg overal watervallen. Schitterend.
Heb niets gemerkt van oud en nieuw mede omdat zed geen vuurwerk mogen afsteken ivm evt bosbranden.
De volgende dag, 1 januari dus, heb ik een kayak tocht gedaan om Milford sound. Je kreeg kleding van de organisator. Dit bestond uit een Pipi Langkous achtig trui en broek, Fleece trui, Regenjack en een soort Donald Duck achtig ding om de plek waar je zat afte dichten tegen water.
Na een uurtje werd het droog en de zon ging schijnen. En het bleef een prachtige kayak tocht. Ik zei al zelfs als het regend is Nieuw Zeeland mooi.
Na Milford sound terug gereden naar Te Anua, je moet wel want Milford Sound is het einde van de weg, Om de volgende dag een cruise te maken naar Doubtful sound. Het weer zag er niet best uit maar toch gedaan.
En het weer was inderdaad slecht. Ik heb niet de mooie plaatjes kunnen zien zoals in de brochures, komt wel vaker voor, maar het was toch mooi.
Bij terug komst om de campsite waar ik verbleef werd het droog en ging ze zon schijnen.
Andere dag richting Invercalgil gereden om evt naar Steward eiland te gaan. Maar de voorspellingen voor de komende dagen waren niet zo best dus ben ik door gereden om onderweg op een camping te staan die op de rand van de kustlijn was. En weer een erg mooi uitzicht. Vervolgens richting Dunedin gereden en hier een 2 tal dagen verbleven. Het Royal Albatros centrum geweest. Hier kun je de albatros bekijken. Deze vogel is bedreigd en heeft een indrukwekkende spanwijdte van tussen de 3 en 3.5 meter. Ook nog naar de geel oog pinguin centrum geweest. Dit is de meest bedreigde pinguin. In dit centrum heb je om grond niveau in schuilhutten zicht op de pinguin. Erg leuk om te zien.
De volgende dag naar het enige kasteel van Nieuw Zeeland geweest. Dit is erg mooi gerestaureerd.
Daarna langs de kust richting Oamaru.
's avonds naar de geel oog pinguin geweest aan het stand. Dit is geen centrum maar hier komen ze van nature aan land en helpen ze deze vogels niet met broeden.
Ben nu de stad aan het bekijken, erg veel mooie oude gebouwen, en ga dan weer richting het westen. Zo nu zijn jullie weer helemaal bij.
Nu nog een aantal foto's plaatsen, echter ben bijna aan mijn maximum tot nu toe. Quiz vraag: hoeveel zijn dit er?

  • 08 Januari 2009 - 18:04

    Tante Riet:

    Eerst wil ik jou een goed en gezond 2009 toewensen.
    Verder heb je weer heel veel moois gezien. Ik vraag mij af: Kun je het allemaal nog wel verwerken? je ziet zoveel dat je verzadigd raakt.Maar ik hoop dat je blijft genieten.
    De foto`s waren er volgens mij 75
    groetjes Tante Riet

  • 08 Januari 2009 - 22:14

    Gonnie En De Rest Ui:

    Voor jou Arno de beste wensen uit een bevroren Nederlandje.
    Er wordt hier overal geschaatst ook op de Rotte.
    Je mist dat allemaal hoor.
    Nee Arno weer fantastisch die fot's. je denkt toch zeker niet dat ik ze allemaal ga tellen Dat doen mijn zussen wel.
    groetjes Gonnie en de rest

  • 08 Januari 2009 - 23:14

    Helma Van Rossum:

    Hoi Arno,

    Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst. De foto's zijn prachtig, ik ga ze niet tellen, gezien het tijdstip dat ik deze mail schrijf, maar inmiddels schat ik in dat het er wel honderd zijn, fijn dat ze in brokjes komen anders kan ik het niet meer overzien op mijn oude dag.
    Volgende week doen Hans en ik weer mee aan het snerttournooi, als het zulk koud weer blijft zal de snert er wel ingaan. Genietse en wij verheugen ons alweer op je volgende verhaal.

  • 09 Januari 2009 - 08:11

    Ellie:

    Arno ik doe mee met de quiz en ga voor de koelkast of is het de magnetron ? Mijn antwoord is 250 foto´s. Ik hoor het wel wanneer ik mijn prijs op kan halen. Het is hier heel erg koud en we zijn volop aan het schaatsen, eindelijk weer eens een echte winter. Heel veel plezier en bedankt voor je verslag we vinden het harstikke gaaf.

    groetjes,

    Ellie uit Etten-Leur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Oamaru

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Weer thuis

12 Augustus 2009

Foto's

10 Augustus 2009

Europa

19 Juli 2009

De Canada Rockies

30 Juni 2009

Eindelijk.....
Arno

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 25083

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zambia Off Road

04 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Oeganda en WK

01 Oktober 2008 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: