Urulu en terug - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu Urulu en terug - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Urulu en terug

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

19 April 2009 | Australië, Alice Springs

Wat hebben we zoal gedaan de afgelopen dagen/weken. Ik ben naar Kings Canyon en Urulu (Ayers Rock) geweest.
Kings Canyon hier heb ik een wandeling gedaan die langs de rand van de canyon ging. Dit was een schitterende wandeling. Halverwege had je de tuin van Eden. Dit was eigenlijk een kloof met daarin een meertje en bomen,planet en struiken heel erg raar eigenlijk omdat de rest uit droog en rots bestaat. De andere dag naar Urulu gegaan dit was bijna 300km verder. Moest eerst terug een lange eenzame weg van ruim 132 km en dan nog eens zo’n afstand naar Urulu.
De volgende dag ben ik naar Urulu geweest en heb deze niet beklommen maar rond om gelopen. Maar voordat ik dat gedaan had was ik vroeg opgestaan om de zons opkomst the fotograferen. Hiervoor hebben ze een parkeerplaats gemaakt waar iedereen zijn auto of camper kan parkeren en dan foto’s maken. Ik ben van deze plek weg gelopen omdat het A: veel te druk was en B: er te veel bomem voor stonden voor een vrij uitzicht. Ben toen 300 meter verder gelopen en langs de weg een erg goede plek gevonden waar ik vrij uitzicht had met lage bomen en struiken. ’s Middags weer naar de Rits gegaan maar nu naar de zonsondergang parkeerplaats. Ik was er als eerste omdat ik de vorige dag, toen ik aankwam, had gezien dat rond een uur of vier er een beetje wolken kwamen. Dit geeft het plaatje wat meer sfeer. Had dus weer alle tijd om een goede plek te vinden. Heb vanaf die tijd tot het moment ik niet meer uit de hand kon fotograferen foto’s gemaakt. Bijna 100!
De andere dag ben ik naar de andre rots formatie geweest, Kata Tjuda (Olgas) voor de zons ondergang. Eerst nog een 2 tal wandelingen gedaan. Bij de laatste had ik me in tijd vergist, ik dacht dat het vier uur was maar het was drie uur! Dus ik was vroeg op de zonsondergang foto plek. Heb eerst een beetje geslapen in mijn campervan en rond een uur of 4 ben ik op mijn uitgezochte plek gaan zitten en foto’s maken. Helaas kwam er op het mooiste moment qua licht een groep die natuurlijk ook kwam kijken en foto’s maken maar die zette een tafel op met drankjes vlak achte mij. Omdat de zon laag staat heb je een langere schaduw. Dit is niet zo erg als je zit maar als je staat of rond loopt dan is dit aardig lastig met foto;s maken zonder menselijk schaduw. Baalde op dat moment wel. Dus heb moeten improviseren met foto’s maken op dat moment.
De andere dag ben ik weer terug gereden naar Alice springs om de dag erna naar de West Macdonnell Range te gaan. Dit is een berggebied dat dwars door Alice Springs gaat. Je hebt dus de West en Oost zijde, maar de west zijde is mooier. Helaas was dit eer erg bewolkte dag dus geen mooie foto’s kunnen maken. Daarom ga ik ook in de loop van de week nog een keer voor betere foto’s. Vrijdag 24 april vlieg ik naar Perth en ben van plan hier ruim een week te blijven om dan denk ik richting Aderlade te vliegen en daarna nog een weekje Sydney en omgeving om 30 mei naar Ecuador te vliegen. Ik weet niet of ik het al verteld had maar de reias naar Argentinië gaat niet door ivm te weinig deelnemers op de datum die ik wilde en voor de rest niet uit kwam. Ik had een tour geboekt in Nieuw Zeeland voor Argentinië en Ecuador. Ecuador heb ik nu naar voren geschoven. Deze tour start op 30 mei, is aankomstdag en ik vlieg terug in tijd dus kom ook 30 mei ’s avonds om +/- 9 uur daar aan als alles goed gaat. Zo nu zijn jullie weer een beetje bij.
Groeten,
Arno

  • 19 April 2009 - 14:39

    Leo En Ria:

    weer veel gezien via jou foto,s
    het lijkt me geweldig allemaal
    volgens mij vind je er straks hier niets meer aan .
    hou je haaks en tot de volgende keer
    het is hier nu prachtig weer

  • 20 April 2009 - 12:42

    Ellie:

    Arno ga je van je hobby je beroep maken wat betreft het fotograferen.
    Ze zijn iedere keer weer mooi.
    Afgelopen zaterdag hebben we weer het jarlijkse Schinkel Tennistoernooi gehad , deze keer in Etten-Leur. De jongste deelnemer (Jesper) heeft de eeuwige roem behaald en komt dus ook in de geschiedenis boeken. Hier is het ook lekker weer en we wensen jou nog een goede reis. groetjes,

    Hans en Ellie

  • 20 April 2009 - 21:47

    Gonnie Engels:

    Hoi Arno,
    De foto,s zijn dit keer weer geweldig.
    En wat sta je er zelf "vaak"op Eindelijk weer eens een bewijs dat jij het allemaal echt meemaakt.
    Veel plezier weer verder Gonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Weer thuis

12 Augustus 2009

Foto's

10 Augustus 2009

Europa

19 Juli 2009

De Canada Rockies

30 Juni 2009

Eindelijk.....
Arno

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 25031

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zambia Off Road

04 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Oeganda en WK

01 Oktober 2008 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: