Lange weg - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu Lange weg - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Lange weg

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

09 April 2009 | Australië, Alice Springs

Hallo,
Ben nu in Alice Springs en wat hebben we tussen Darwin en Alice Springs gedaan nou het volgende:
Ik heb een klein campervan gehuurd type VW transporter met bijna alles er op en er aan behalev geen toilet. Ik ben naar Licthcfield NP gereden heb hier de watervallen en Magneet veld termiet heuvels bezocht. Deze zijn niet magnetisch maar de opening voor lucht circulatie wijst naar het noorden. Echter niet veel heuvels gezien omdat het gras ruim 2 meter hoog was. Alleen de gene die dicht bij de carpark waren gezien maar dit zijn dan ook wel gelijk de grootste. Hierna naar het beroemde Kakadu NP geweest echter ik was er in de verkeerde tijd van het jaar want veel bezienswaardigheden waren niet toegankelijk ivm hoog water in deze periode van het jaar. Hert was er dan ook erg rustig en het is wel mooi maar niet zo overdreven mooi als ze zeggen. Hierna naar het plaatsje Katherine gereden en hier de Katherine gorge bezocht dmv een tour. Hierna naar Tennant Creek maar eerst nog op een vreemde camping gestaan in een dorpje waar ongeveer 30 mensen wonen. In Tennant Creek naar de oude goudmijn geweest waar ik een rondleiding gedaan heb. Deze rondleiding word gedaan door een oud mijnwerker die in deze mijn gewerkt heeft. Sommige machines demonstreerde die en ik kreeg het gevoel dat die weer hele maal in zijn element was. Terug naar de goede oude tijd. (ha,ha) Op het einde kun je uit de stene die buiten liggen goud zoeken. Grijp wat stenen en was deze. JE ziet vanzelf of je goud hebt gevonden. Ja, ik heb wat gevonden.
Hierna naar Devils Marbles gereden voor de mooie zonsondergang. Devils marbles zijn steen fromaties die op elkaar balanceren erg mooi. Hier over nacht op een basic camping en de volgende ochten weer genoten van de zonsopkomst. Hierna naar Gem tree gereden dit is een plaatsje 70 km van de hoofdweg en bestaat uit 1 camping. Je kunt hier een tour doen om gemstenen te zoeken maar deze was nog niet gestart dus heb ik zelf hier de uitrusting gehuurd en ben zelf gaan graven. Dit was op een plek 17 km van de campsite. Best grappig. Er waren nog andere aan het graven. Het is simpel. Zoek een plek uit en start met de pikhoweel omdat de grond kei hard is vervolgens shep je het gruis eruit en na ongeveer 30 cm krijg je gravel grond en hier in kun je ze vinden. Weer met pikhouweel maar nu schep je het gruis op en gooit het in de grote zeef om het fijne grond eruit te zeven zodat je alleen steen over hebt. Vervolgens wassen nu gaat de grond van de steneen en uitzoeken. Heb je iets dan gooi je deze in de volgende zeef en ga je hem beter wassen heb je een gemsteen dan kijk je eerst in het licht met de steen en dan leg je hem op een houten plaat om te drogen. Ja, ook hier heb ik er een paar gevonden.
Hierna naar Alice Springs om vandaar uit verder te gaan naar Uluru (Aires Rock).Foto's komen later.

• 09 April 2009 - 07:43

Gonnie Engels:

Hoi Arno,

Ha ben ik een keer de eerste die reageert?? het is hier nu 9 april half 10 en jij hebt het bericht ook op 9 april verstuurd , maar dan om 16.37 Dat blijft grappig.
    Vandaag is het Witte Donderdag Arno, dus zondag is het hier Pasen.
    Doen ze daar nog iets aan Pasen, in de dorpen misschien? Merk je daar iets van of zie je weinig "gewone mensen" op je reis.
    Leuk om je belevenissen weer te lezen Zo leren we toch wel veel over Australië.
    goede reis maar weer verder groetjes van ons allemaal Gonnie

• 09 April 2009 - 07:51

Ria En Leo:

tjonge tjonge wat moet jij straks veel kunnen vertellen over jou wereldreis
    ik hoop dat je dat een keer doet voor de familie incl. film
    arno we wensen je nog een hele fijne indrukwekkende reis toe maar doe wel voorzichtig

heel veel groeten van ons uit het kille koude Noorden leo en ria