Terug in de stad - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Arno Veld - WaarBenJij.nu Terug in de stad - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Terug in de stad

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

29 November 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo Allemaal,

Na een maand van studeren weer terug in de stad. Had afgelopen maand geen mogelijkheid om iets te schrijven.
Afgelopen maand veel geleerd over de bodem, bomen, vogels, dieren, weer enz. in de eerste 2 weken op Kunkuru (de eigenaar is de "beroemde" John Edmond, heeft verschillende gouden en zilever platen (1979)) voor het meer theoretische kant (lessen) en daarna verhuist naar Mabula Game lodge waar we op een afgelegen stuk een tenten kamp hadden. In de 3de week veel spoor herkenning gedaan en de 4de extra week de basis gehad hoe een gevaarlijk dier te benaderen te voet. Uit eindelijk heb ik mijn doelstelling niet gehaald. Ik ben dus geen fieldguide geworden. Blijkbaar zit het niet in mijn genen :-) Geen paniek het was weer een leerzame ervaring.
Afgelopen donderdag zijn we met een fieldguide mee geweest die de olifanten in het grote (vanaf de hoofdlodge naar ons kamp was ongeveer reserve 30 min. rijden) reserve van supplementen voorziet.
Nadat we de olifanten hadden gevonden, reden we een eindje van ze weg om de zakken met supplementen te legen en we in de bakkie (pick up auto)te gaan zitten. De olifanten kwamen snel en 1 van hun kwam met zijn slurf in de open achterkant waar wij zaten. We verplaatsen de auto en hadden een perfect zicht op de olifanten(2 meter van de auto)
We hebben ongeveer 30 tot 45 min. gekeken hoe ze aan het eten waren. Geweldig mooie en interessante beesten. Dit was wel het toppunt van de 4 weken.
Wat ook grappig en interessant om te zien was, eas een stront kever met een bal of stront die afgepakt werd door een grotere stont kever waarna de kleine stront kever hem terug probeerde te krijgen. (Wat niet gelukt was.)
Dit was 2 maanden Afrika, Maandag 1 december vlieg ik naar Australie voor het volgende avontuur.


  • 29 November 2008 - 16:19

    Henny En Wim:

    Hi Arno,
    Leuk om weer van je te horen, prachtige foto's!
    Veel reisplezier in Australie!

  • 30 November 2008 - 10:39

    Hanstennis:

    Ja Arno ik wilde al een speciaal team die richting opsturen om te informeren of je nog iets van je wilde laten horen en daar is er weer een ,leuk hoor zoals je het beschrijft ik voelde de olifantenadem op mijn gezicht hahahaha.He Arno have fun enjoy your trip en seeyou baaibaai .Hans

  • 30 November 2008 - 10:48

    Helma Van Rossum:

    Ha Arno,

    Leuk weer iets te kunnen lezen en je foto's zijn weer prachtig.
    Wat goed dat je ook oog hebt voor de kleinere soorten uit de natuur, je verhaal over de mestkever vond ik net zo leuk te lezen als over de olifanten. Lijkt mij heel spannend die grote beesten zo dichtbij in de vrije natuur. Genietse nog en een goede vlucht naar Australie. Nu ik uit het raam kijk sneeuwt het hier, dus een mooi contrast met jouw foto's.
    Helma

  • 30 November 2008 - 11:38

    Annie En Theo:

    Hoi Arno,

    Wat een belevenis, ik vind het al prachtig als ik een olifant en beetje van nabij in de dierentuin zie.
    Leuk alles te lezen wat je doet en meemaakt.
    Op nu naar Australie
    Geniet ervan.

    Theo en Annie

  • 30 November 2008 - 15:29

    Lodewijk:

    Hé wereldreiziger, goed om weer van je te horen en zo te lezen maak je tenminste nog es iets mee! goede vlucht alvast toegewenst en heel veel plezier met je volgend avontuur. Groeten, ook van Astrid!

  • 30 November 2008 - 20:49

    Paul:

    Zal wel afkicken zijn om weer in de bewoonde wereld te zijn! (Weet je nog hoe de stoplichten werken?)Veel plezier bij de Aussies. We wachten op de eerste spot van een kangaroo!

  • 30 November 2008 - 21:32

    Gonnie Engels:


    Na een dag suprises maken een leuke mail van jou.
    Prachtige foto's.
    Leuk ,weer iets van je te lezen.
    Ga je nu alleen verder of gaat de hele groep mee naar Australie.
    Goede reis en geniet.
    wij genieten op afstand mee.
    Gonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Weer thuis

12 Augustus 2009

Foto's

10 Augustus 2009

Europa

19 Juli 2009

De Canada Rockies

30 Juni 2009

Eindelijk.....
Arno

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 25019

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zambia Off Road

04 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Oeganda en WK

01 Oktober 2008 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: