Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Arno Veld - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

28 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo Allemaal,

Hier weer eens een berichtje.
Het laatste bericht kwam uit Swakopmund Namibie. Sinds dien is er het een en ander gebeurd. De dag dat ik het laatste berichtje plaatste gingen ik een rondvlucht maken met nog 4 anderen boven Swakopmunt. Op +/- 3000 meter hoogte hadden we er genoeg van en sprongen we er maar uit. Een geweldige ervaring.(zie foto's) Na een veilige landing gingen de tourleider en nog 2 andere ook een rondvlucht maken.
Van mijn vlucht heb ik foto's en een video. De avond daarvoor uit eten geweest en daarna een bar in geweest wat erg gezellig was. De volgende dag hadden er een een aantal een flink orkest in hun hoofd spelen. Na Swakopmunt naar Spitskoppe gereden een erg mooi stukje woestijn met mooie rots formaties. De volgende dag naar Brandberg waar je rots schilderingen heb van de witte dame, die na bestuering geen dame kon wezen ivm het dragen van pijl en boog en langhaar wat verboden was in die tijd bij die bepaalde stam, maar het te laat was om dit nog te veranderen. De volgende dag naar Etosha NP een night drive gedaan waar we o.a. leeuwen, jakal, giraffe hebben gezien.Bij het kamp was er ook een waterpool waar we 's avonds olifanten en neushorns (zwarte) hebben gezien.
We zetten bijna de tenten niet meer op.(Slapen dan onder de sterrenhemel)
Volgende dag naar het 2de kamp. Onder weg 2 hyena's bij elkaar gezien wat niet zo vaak voorkomt. Voor de rest niet zo veel gezien.
De volgende dag naar ons laatste kamp in Namibie. Het was een lange reis. Vanaf nu wordt het een beetje haasten tot Victoria falls.
De volgde dag de grens over naar Botswana, bij kamp Maun aan gekomen kon ik mijn ogen niet geloven. 9 jaar geleden stond de rivier droog en was ik nog naar de overkant gelopen, nu staat die vol en leven er krokodillen, nijlpaarden.
Hierna voor 1 nacht naar de Okavango Delta. Om bij het camp te komen zijn we met een traditionele Mokoro gegaan. Na deze nacht zijn we met de auto terug gereden. echter we hadden wat problemen met 1 achterwiel (bouten zaten niet vast, 2 waren er al afgebroken) Bouten aan gedraaid en weer verder gereden na diverse keren gestopt te zijn om bouten aan te draaiden en uit eindelijk in Maun stad aangekomen konden we niet meer verder omdat er nog maar 2 bouten vast gezet konden worden. Toevallig was daar ook de Kampmanager en die heeft toen 2 andere auto's geregeld om terug naar het kamp te gaan.
Na Maun richting Natal voor een over nachting om de volgende dag naar Kasane te rijden voor een bezoek aan Chobe NP. Hier veel olifanten gezien en nog ander wild. Na het bezoek gingen we de grens over naar Zimbabwe om naar Victoria Falls te gaan. We hadden boodschappen gedaan in Kasane omdat er in Zimbabwe niets te krijgen is. In vic falls heb ik alleen een Zipline boven de zambezi gedaan (tokkelbaan) hier ging je met ongeveer 100km/pu Was een beetje saai na de parachutte sprong. Ik twijfellde of ik ook de Gorgh Swing zou doen. Hierbij val je eerst 70mtr naar beneden voor dat de slinger (swing)begint. Echter dit vond ik toch iets te veel van het goede.
NA vic falls naar Hwange NP waar we 1 nacht verbleven. Je kunt merken dat er bijna niemand Zimbabwe aan doet, het is overal erg stil. Na Hwange NP gingen we naar Motopos NP
Dit was geweldig, hier rustig in het gras zitten kijken naar een neushorn die tussen de 5 - 10 mtr van je af staat te grazen. (met een gids natuurlijk, hij wist precies wat hij deed)
We komen bijna aan het eind van de eerste maand. Na Motopos nog 1 nacht in Zuid Afrika gekampeerd om vervolgens een lange reis naar J'burg te gaan. Afgelopen maandag aan gekopen in J'burg en 's avonds een afscheids feesje gehouden in een bar wat erg gezellig was.
Vandaag (29-10) een tour gedaan naar Sowetho en het apartheids museum wat een aanrader is. Sowetho heeft ook zijn Beverly Hills (rijker buurt)
Zaterdag wordt ik opgehaald voor mijn Fieldguide cursus die zondag begint.

Groeten,

Arno

p.s. Hierbij wat reclame voor mijn nieuwe fotosponsors als dank voor hun donatie.
Ruud Eijmans Tuinontwerp
Grotestraat 46
7081 CH Genderingen
www.ruudeijmans.nl

Hans Knol (Niet te beschrijven :-))

  • 28 Oktober 2008 - 15:45

    Leo En Ria:

    wat is het leven toch mooi als wij jou zo zien genieten in de lucht .
    je bent nu in Johannesburg en daar is Liesbeth toendertijd ook geweest .
    ik vind het leuk te zien waar je zit en wat je allemaal doet
    ik zou zeggen geniet er maar lekker van,het is hier nu rotweer (regen kou enz.)
    Arno heel veel groeten en tot mails Leo en Ria

  • 28 Oktober 2008 - 18:37

    Agnes B.:

    Wauw!! Werelds! Gaaf! Maar nog voor geen goud zou ik dit evenaarde,zo'n vlucht. Wat 'n prachtige opname,hoe werkt dat. Pas goed op jezelf,en op die vijandige,niet altijd even aardige dieren,GR. Agnes.

  • 28 Oktober 2008 - 18:49

    Ellie:

    Je bent nu pas 28 dagen weg en heb al zoveel gezien en meegemaakt. Er volgen nu nog 337 dagen kun je nagaan wat er nog allemaal volgt. Bedankt voor het verslag en succes verder
    groetjes van Ellie en Hans uit Etten-leur

  • 29 Oktober 2008 - 18:27

    Tante Riet:

    Arno wat geweldig die sprong en dat hangen in de lucht. Ik hoop dat ook nog eens een keer te doen.
    Blijf nog maar fijn genieten. Mij zou het te veel auto rijden zijn. Maar ja dat moet wel,wil je wat zien
    Groetjes tante Riet

  • 30 Oktober 2008 - 19:29

    Hanstennis:

    Hoi Arno het gaat je nog goed af zo te zien je leven hangt afentoe aan een dikke draad ga lekker door we volgen je.de garoeten

  • 31 Oktober 2008 - 09:58

    Toos En Harrie:

    Wat een ervaringen doe jij op. Geniet er van, Wij kijken wel naar je foto,s en lezen met belangstelling je reisverslag. Groetjes

  • 22 November 2008 - 16:53

    Helma Van Rossum:

    Hoi Arno,

    Het lijkt al weer even geleden dat het laatste bericht kwam met de mooie foto's erbij. Je ging vandaag even door mijn gedachten vanwege de hagelbuien en windstoten.
    Jij zit daar in heel andere omstandigheden.
    Genietse nog en ik ben benieuwd naar het volgende bericht.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Weer thuis

12 Augustus 2009

Foto's

10 Augustus 2009

Europa

19 Juli 2009

De Canada Rockies

30 Juni 2009

Eindelijk.....
Arno

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 25046

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zambia Off Road

04 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Oeganda en WK

01 Oktober 2008 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: