Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Arno Veld - WaarBenJij.nu Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Swakopmund

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

13 Oktober 2008 | Namibië, Swakopmund

Hallo,

Hier weer eens berichtje. Zoals je ziet zit ik nu in Namibie.
Zoals jullie reeds hebben gelezen heb ik mijn rugzak terug. Hij had toch maar beslaoten om zich snel bij mij te voegen.(Hij kwam de volgende dag aan)
Ok, nu even een stukje wat er tot op heden heb meegemaakt.
Op de 2de dag in kaapstad heb ik een bus toer gedaan die je langs de hoogte punten van de stad brengt en stopt op een groot aantal punten waar je uit kunt stappen om vervolgens later weer op de bus te stappen. Tijdens de rit wordt er van alles uit gelegd over de stad.
Van wat ik gezien heb van Kaapstad kwam het bij mij over als een luxe badplaats. (Dure auto's,Luxe huizen, en in de haven mooie boten waarvan er een zo groot was dat het wel een mini cruise schip leek;2 helicopters,1 zeilboot aan de ene kant, motor jacht aan de ander kant, speedboten op het achterdeck,naam van de boot Tatoo.. Hij bleek van de 2de man van Microsoft te zijn (google op Paul Allen+jacht))
De eerste dag begon om 13.00 uur met een wijnproeverij in Stellenbos en een bezoek aan stellenbos zelf. De opgeving is mooi maar voor de rest was dit meer een kennis making middag met de groep.( 4 Noren, 2 Duitsers en 1 grote Nederlander)
De volgende dag naar Cape point en Kaap de goede hoop geweest het waaide erg hard deze dag waardoor we niet de tafelberg opkonden omdat deze gesloten was. (Gebeurd wel vaker met harde wind)Ik was er al een gedeelte op geweest met de bus lijn dus het uitzicht over Kaapstad had ik wel gezien. In plaats daarvan zijn we naar de Botanische tuinen geweest van wijlen Cecil Rhodes, o.a ontdekkings reizer.
We gaan de komende weken een afstand van ongeveer 7200 km afleggen.
Maandag 6 oktober is de tour echt begonnen. Na een laatste blik op de tafelberg vanaf Bluebeach richting de noord kaap gereden.
Gecampeerd bij Cosy Mountain op een plek met een zeer mooi uitzicht.
Dinsdag 7 oktober van Cosy mountain naar Orange River om 2 dagen te kanoen. Onderweg een aantal stroom versnellingen gedaan. Na ongeveer 6 km zijn we aan de kant gegaan omdat het erg hard gingf waaien en we pal tegen wind kregen. We hadden moeite om de bush televisie aan te zetten.
Op deze plek ook nog op een berg geklommen voor een mooi maar winderig uitzicht op wat komen gaat.
De volgende dag de volgende 24 km ge peddeld. Nu hadden we een 2 tal serieuze versnellingen maar door de goede voorbereiding eind augustus op de lesse zijn we zonder kleerscheuren er zoor gekomen. :-)
9 en 10 oktober.
Weer een lange dag rijden. Onderweg gestopt bij Fish Canoying (hier klopt volgens mij iets niet)Mountain. Dit is de 2 na grootste gebergte gebied op de Grand Canoying in Amerika. Dit gebergt is op zijn breedst 3 km en 1 km diep een geweldig gezicht.Hierna verder gereden naar het camp. We hebben express er een lange dag van gemaakt zodat we langer op de campsite konden blijven (3 ipv 2 nachten). Dit kamp is op een prive grond van Drifters, de organisatie waar mee ik reis. Dit gebied is zo groot dat de weg naar het huis van de manager tussen de 5 en 10 minuten rijden is van af het hek aan de weg.
Volgende dag een wandeling gemaakt met de groep in de omgeving en voor de rest van de dag was het relaxen tot een uur of zes 's avonds voor een night drive en een zons ondergang.
Volgende dag naar Sosusvlei gereden.
Dit zijn zout vlaktes tussen de enorme zand bergen. Het is nl een opgedroogde zee van miljoenen jaren gelden. Om even aan te geven hoe groot het park is blijkt uit de afstand die moet worden afgelegd voor dat je bij de Sosusvlei bent nl. 64 km!
Eerst nog gestopt bij Duin 45, dit is de meest gefotografeerde duin ter wereld. Deze ook beklommen zoals vele met mij.
Vervolgens naar het punt gereden waar we de auto uit moesten om verder te voet te gaan naar Sosusvlei, dit was nog 5 km in de hitte lopen +30 graden. Terug een 4x4 pendel taxi genomen om dat het toch wel erg warm was. Op het eindpunt kon je weer een duin beklimmen maar de meeste waren aardig moe van de wandeling plus dat het erg warm was hebben we dat niet gedaan.
's avonds bij het camp op een berg geklommen om van de schitterende zons ondergang te genieten.
Ik zit dus nu in Swakopmund in een B&B van de organisatie. Weer eens op een bed slapen en een goede douche.
Gisteren avond uit eten geweest. Hier kon je een Texas steak nemen van minimaal 1.4 kg en als je deze in 45 minuten op kreeg incl. de salade en de patatjes dan kreeg je hem gratis. De tourleader heeft het geprobeerd maar kreeg het niet op. Hierna naar een cubaanse bar geweest erg gezellig gehad. Ze zaten echt op ons te wachten waneer we weg gingen, dit was ver na sluitings tijd.
De volgende keer hoeren jullie meer wat ik uitgespookt heb.

Einde lang verhaal.

Groeten,

Arno

• 13 Oktober 2008 - 09:06

Ruud:

EE arno,

Man da klinkt geweldig. Tis dak geen tiet had, anders was ik mee gegaan geweldig.
    Mooi verhaal.
    Heel veel succes verder, ook namens de dames..

Groeten

• 13 Oktober 2008 - 09:07

Ruud:

EE arno,

Mooi verhaal.
    Heel veel succes verder, ook namens de dames..

Groeten

• 13 Oktober 2008 - 12:28

Pa En Ma:

fijn te lezen dat je zo geniet.
    mooi verhaal en hele mooie foto's,ga zo door.
    groeten uit een mooí'e nazomer in nederland.

• 13 Oktober 2008 - 14:32

Paul:

Leuk Arno!
    Erg benieuwd wat ik de volgende keer te hoeren krijg!

• 13 Oktober 2008 - 17:11

Andre En Jacqueine:

Ga je ook nog een foto maken van duin 46?

• 13 Oktober 2008 - 17:12

Tante Riet:

Nou Arno je beleeft heel wat.Ik zou wel een paar dagen mee willwn. fijn dat je zo geniet. Groetjes oom Jan en Tante Riet

• 13 Oktober 2008 - 19:19

Ellie:

Wat leuk dit verslag en dan de foto´s toppie.
    Geniet ervan en tot de volgende keer, groetjes uit Etten-Leur

• 14 Oktober 2008 - 17:45

Herman En Marga:

hey arno,

voor zover we kunnen volgen we je op de voet... 't ziet er avontuurlijk uit, geweldig. de warmte daar, hoewel het hier geen gek weer is, terwijl voor mij het schaatsseizoen inmiddels alweer is begonnen, de eerste keer bIJ +17 graden!! voor jou op naar het volgende moois...

groetjes

• 16 Oktober 2008 - 17:47

Hanstennis:

Hoi Arno ziet er allemaal mooi uit je bent wel bezig daar maar wie is er met je meegegaan om al jou foto's te maken ,heb je er eentje gehuurd om alles te sjouwen voor je ?groetje's Hans

• 18 Oktober 2008 - 10:18

Marieke:

Handig en leuk zo'n online reisgids als jij. Kunnen we eens mooie plekjes bekijken om [ooit] eens naar toe te gaan! Je foto's zijn erg mooi! Geniet van je reis en het avontuur!
    Groetjes Marieke.

• 23 Oktober 2008 - 09:45

Ellen De Roos:

Heej Arno, Mooie verhalen, mooi beeld! En nog mooier.... Je hebt nog veeel meer voor de boeg. Njoy in het kwadraat kerel! Ik kom nog wel weer eens fotos kijken en verhalen lezen. Groetje van de zus van Peter.

• 23 Oktober 2008 - 20:43

Lodewijk:

He Arno, goed te horen dat je reis bevalt...mooie foto's ook. Wij willen ook gelijk weer naar Afrika! Gaat ook wel weer een keer gebeuren. Geniet ervan en tot later! Groeten, ook van Astrid

• 25 Oktober 2008 - 15:44

Ursula (kapster):

hallo arno super wat je allemaal doet geniet er van zal ik daar heen komen om je haar te knippen hihihi leuk om je verhalen te lezen groetjes ursula

• 28 Oktober 2008 - 11:59

Peter Engels:

Heey arno! ik las dat je naar de victoria watherfalls gaat! Aangezien je parachute hebt gesprongen het ik nog een tip voor je! Als je ooit wilt raften moet je dat echt bij de victorawaterfalls doen... ik garandeer je een onvergetelijke ervaring! als je het doet twijfel niet en ga een hele dag! Het is schitterend en heel spectaculair! Fijne vakantie nog een veel plezier in Botswana!
    Groeten Peter