Eindelijk…. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu Eindelijk…. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Eindelijk….

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

19 Mei 2009 | Australië, Melbourne

… Weer eens een berichtje. Het is lang geleden dat ik voor het laatst schreef. (April)
Wat hebben we in de tussen tijd zoals gedaan? Ik ben van Alice Springs naar Perth gevlogen. Heb daar de stad bekenen en heb toen een auto gehuurd on ruim 1100km naar het noorden te rijden om te gaan duiken in Coral Bay. Dit was een aanrader door verschillende mensen die ik ontmoet heb gedurende mijn reis. In Coral Bay loop je zo de zee in naar het coral. Ik heb in Caral bay een duikbril en snorkel gekocht omdat ik toch vaker ga duiken of snorkelen is het handiger om er zelf een te hebben want dan heb je altijd een goede bril en snorkel. In coral bay heb ik 1 dag gesnorkeld vanaf het stand zo de zee in naar het coral. 1 dagh een duik tour gedaan inclusief snorkelen met mantarays. Dit zijn enorme, 2mtr doorsnede, vissen en lijken op zweevende kleden als ze zwemmen. Erg indrukwekkend. Het duiken was super professioneel geregeld de beste tot nu toe wat ik heb mee gemaakt in Australië. En wat je ziet onder water is het zelfde en soms nog beter dan de Great Barrier Reef aan de oostkant. We hebben veel kleurrijke vissen gezien, inktvis, haai, en veel coraal. De andere dag heb ik een whaleshark snorkel tour gedaan. In deze tour ga je eerst snorkelen enn dan naar de whaleshark. Deze wordt gespot door een vliegtuigje. Op de plaats van bestemming aan gekomen gaat een instructeur het water in om te kijken waar die is en dan kun je het water langzaam in anders jaag je hem weg en naast hem gaan zwemmen. Soms zie je hem niet direct en dan zie je eerst een kleine school vissen en opeens is die daar. Soms een paar meter direct voor je. Je gaat dan opzij en kijkt er naar. Die we gezien hebben waren tussen de 4 en 5 meter lang. Whalesharks (Whale=Walvis, Shark=Haai voor de gene die geen engels kunnen :-)) zijn niet gevaarlijk ze eten plankton! Maar wel indrukwekkend.
Na Coral bay terug gereden richting Perth via de Pinacle Dessert. Dit is een zand gebied met allemaal pilaren heel erg raar om te zien maar wel mooi.
Ben toen Perth gepasseerd om richting Albony te rijden. Onderweg nog op 2 plaatsen proberen te duiken maar op de dagen dat ik wilde hadden ze geen duik tours. Dus ben ik verder richting Albany gereden. 1 overnachting in Pemberton gedaan en hier lag ik met nog 3 andere op de kamer. 1 daarvan was al een oudere man die in Perth woonde. Hij was een apart maar slim type. Hij vertelde dat de wereld economy wordt geregeerd door een groep van 13 zeeer rijke mensen die niet in de lijstjes van rijke mensen voorkomen omdat ze hun rijkdom heel erg verspreid hebben waardoor het lijk dat ze niet rijk zijn. Je kunt er ook niets van terug vinden op internet. Maar goed om een lang verhaal kort te maken deze mensen ontrekken en brengen geld op de markt. Hij vertelde ook dat de crisis nog een aantal jaren duurt. (Hij zei dat die een van de 13 personen had ontmoet?) Ik weet niet of het allemaal waar is. Hij vertelde ook dat het probleem van overgewicht is dat men in hun verkeerde doelgroep eet. Bijvoorbeeld: Als je bloedgroep O hebt dat is het beter om bv geen melk producten te nemen om dat dit je dik maakt en zo had di nog meer voorbeelden. Voor verplegsters en doktoren onder ons is dit een geloofwaardige stelling?
Goed Albany dan. Hier een duik tour geboekt naar een geprepareerd oud oorlogsschip, de hss perth, Eerst voor donderdag maar er waren te weinig personen dus het werd vrijdag. Donderdag vroeg eruit om de kustlijn langs te rijden voor mooie foto’s. (helaas niet op de site i.v.m geen ruimte en geen nieuwe sponoren. Dus je moet me maar op mijn woord geloven :-))
Vrijdag dus duiken naar het wrak. Was heel appart. Ze hebben nog veel laten zitten in het wrak zoals stoelen in de stuurhut, bedienings panelen enz. We zijn dus ook in het wrak geweest. Het wrak is nu begroeit met allerlei planten en zelfs coraal. Het water was erg koud hier (20graden!). Heb hier toen ook een koudje gevat want ben een aantal dagen erg verkouden geweest.
Na Albany terug naar Perh om de volgende dag te vliegen naar Melbourne. Hier heb ik een auto gehuurd voor 11 dagen en ben de Great Ocean Road aan het rijden. Ben ook weer terug met bijde benen op de grond wat betreft het weer. Het is koud, 17 graden, het regend en het waait hard. Dus Hollandse temperaturen. ben ook in Halls gap geweest. Dit is een plaatsje in het Graphian NP, erg mooie omgeving. Daarna naar Balarad gereden. Dit is een oud goudmijn stadje. Hier hebben ze als toeristische atractie een deel van de stad na gebouwd zoals het was in ongeveer 1850 compleet met acteurs in kledij van die tijd. Het heet Souverin Hill. en op deze plek is in die tijd echt goud gevonden. Ze laten nu zien hoe het was die tijd inclusief demonstraties van ambachten. Je kunt er ook goudzoeken zoals ze dat deden in die tijd. Je neemt een pan schept neemt een paar scheppen uit de "rivier" en start met het schudden zodat de grove stenen bovenn komen en dit veeg je terug in het water met je hand. dit doe je een aantal keren totdat je ongeveer 2 eetlepels zand over hebt. en dan ga je dit samen met een beetje water schudden en omdat goud vele male zwaarder is dan zand zinkt dit als het ware naar de boden en als je geluk hebt dan vind je kleine stukjes. En ja ik heb weer wat gevonden. Het is wel verslavend want je wilt altijd een beetje meer dan je al hebt. Daarna naar het goud museum geweest en ook nog naar het Eureka tentoonstelling waar ze de opstand vertellen van de miners tegen de regering ivm de licentie die iedereen die naar goud zocht moest betalen ook als je niets vond en deze was maar 1 maand geldig dus de volgende maand moest je er weer een kopen. Nog een paar dagen en dan ben ik weer rterug in Melbourne.Dan nog 2 dagen endan vlieg ik naar Sydney om hier mijn laatste dagen (6) te verblijven voor ik aan een nieuw avontuur begin Ecuador.

Conclusie Australië: Het is het land van de dode kangaroos op de weg, Vliegen die voornamelijk in je ogen, neus en oren willen zitten wat erg irritant is, Bewoners hebben allemaal een boot, caravan of camper en sjouwen dit allemaal mee tijdens vakantie. Soms lijkt het of ze hun hele huisraad mee nemen. Vissen is vrijetijd sport nr. 1, Lange eenzame wegen, Enorme afstanden (250km rijden is niets), Mooi land maar kan niet op tegen het zuider eiland van Nieuw Zeeland, In grotere steden MEER sushi bars dan Mc Donnalds, Links rijden, G'day mate en How's he going, Tikkende voetgangers stoplichten als ze op groen springen. (als je dit voor de eerste keer hoord dan denk je dat iemand aan het schieten is :-)), Veel winkels gerund door Aziaten.
Dit was het laaste bericht uit Australië. Hopelijk ben ik in de gelegenheid om eens te berichten uit Ecuador. Zo niet dan vanuit Canada.

Groeten,
Arno

p.s. Ben nog steeds opzoek naar nieuwe foto sponsoren :-)

  • 19 Mei 2009 - 20:46

    Hanstennis:

    Hoi Arno je gaat maar door en zo te zien heb je het nog steeds naar je zin ,het zal wel een heel ander land zijn in Ecuador vergeleken waar je nu geweest bent.Het is leuk je gebeurtenissen weer te lezen ga zo door en we zien wel weer wat van je verschijnen .groetje's Hans. ps blijf zoeken naar je sponsoren je hebt tijd genoeg.

  • 20 Mei 2009 - 08:53

    Postbus52:

    Heeey huilebalk,
    Je barst van het geld. Zoveel geld, dat je zelfs een wereldreis bent gaan maken. En nu wil van ons arme sloebers geld aftroggelen, zodat jij weer foto's kan uploaden.

    Wat klopt er niet in het bovenstaande verhaal.
    Maar ik heb mijn hand weer over mijn hart gehaald en weer gedoneerd hoor.
    Alleen de consequentie's overzie je blijkbaar nog niet want zo kom je natuurlijk steeds meer bij mij in het krijt te staan.
    Maar dit terzijde.
    Ik wens je nog een paar fijne en mooie laatste maanden toe.

    Groetjes,
    Postbus52

  • 20 Mei 2009 - 17:23

    Tante Riet:

    Het leven blijft voorlopig voor jou een groot genieten. ik ben niet verder gekomen dan snorkelen op Ibiza. Ik vond dat al geweldig.Ik ben benieuwd of jij over een half jaar hier weer kunt wennen.
    Nog veel plezier.
    Tante Riet

  • 20 Mei 2009 - 19:41

    Herman En Marga:

    vooruit, ondanks de crisis toch maar sponsor zijn, wel krijgen we daarvoor weer hele mooie plaatjes te zien... hey arno je verhaal is geweldig, en later evt fotos we zijn benieuwd. hier hebben we nu een heeel lang weekend ivm hemelvaart dus we gaan er ff tussenuit met de camper (niks australies) hiena nog een lang pinksterweekend en dan op naar onze eigen vakantie nog geen route maar wel camperen. heel veel moois verder zeker al sje eenmaal in canada ben, mar en ik zijn daar een beetje verliefd op, is ook erug groot land veel mooie dingen. leuk om het er later over te hebben... groetjes

  • 24 Mei 2009 - 05:44

    Gonnie Engels:

    Hoi Arno,

    blij weer iets van je te horen en te lezen.
    Ik dacht al, heb ik iets verkeerds gedaan, omdat er geen berichtjes meer binnenkomen.
    Maar ik snap het volkomen hoor . Kost veel tijd om dat allemaal op te schrijven.
    Als je nu eens iets minder spectaculaire dingen onderneem, dan hoef je ook niet zoveel op te schrijven.
    Nou en ik lees dat het geld om foto's te maken weer lekker binnenstroomt, dus dat gaat ook goed.
    Inge is gisteren ook weer vertrokken dus kijk ook maar weer eens
    hoe zij het maakt in Peru
    heel veel groetjes en tot het volgende berichtje.
    Gonnie

  • 28 Mei 2009 - 19:26

    Birgit:

    Hoi Arno,
    wunderschöne Bilder,Respekt!
    Ich wünsche Dir eine gute Weiterreise nach Ecuador, und hoffe dann bald wieder von Dir zu hören.Pass gut auf Dich auf en nog veel plezier!Ich denk'an Dich!
    Groetjes Birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Weer thuis

12 Augustus 2009

Foto's

10 Augustus 2009

Europa

19 Juli 2009

De Canada Rockies

30 Juni 2009

Eindelijk.....
Arno

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 25048

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zambia Off Road

04 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Oeganda en WK

01 Oktober 2008 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: