Nelson provincie - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Arno Veld - WaarBenJij.nu Nelson provincie - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Nelson provincie

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

27 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Tijdje geleden dat ik schreef maar hier dan weer een lang verhaal. Bekijk vooral de foto's deze keer.

In Christchurch de botabische tuin bekeken en de Christchurch Cathedraal. Veel kerken hier, vaak de mooiere, zijn commercieel ingesteld. Vragen nog geen toegangsgeld maar als je bijvoorbeeld de toten wilt beklimmen dan moet je hier voor betalen en ze hebben ook vaak een souvenir winkel. Ik denk dat ze hier mee meer geld binnen halen dan met de kerkdiensten.

De andere dag naar Kiakoura gereden. Onderweg vlak bij kaikoura nog dolfijnen gezien.
In Kaikoura aangekomen heb ik ’s middags een walvis cruise gedaan. Ik twijfelde nog om de andere dag vroeg te gaan maar het was nu mooi weer dus besloot toch te gaan. Na ongeveer een half uur op erg golvende zee, was waarschuwing voor hoog risico zeeziek te worden, vonden we de eerste walvis. Het is van het soort sperm walvis deze eten vis, inktvis en kleine haaien. Na ongeveer 15-20 minuten aan de oppervlakte te zijn geweest gaat die onder en komt zijn staart omhoog. Echter deze keer ging die gelijkdelijk onder dus geen staart omhoog. Wachten dus maar weer. Na een tijdje rondgevaren te hebben kwam die weer boven en nu kwam zijn staart wel uit het water bij het duiken. We zaten vrij dichtbij ik denk zo 30 meter. Zat op goede hoogte en goed uitzicht. Heb dan ook zeer mooie foto’s kunnen maken.
De volgende dag was het bewolkt en regenachtig weer, dus het goede moment gekozen voor de walvis cruise. Stand op een camping aan zee. Weer z’n slecht uitzicht.:-)

Na Kaikoura de Lewis pass genomen naar het westen naar Murchison hier een nachtje verrbleven om daarna naar Pohara te rijden. Hier op een veel te drukke en te grote camping gestaan maar dit was de enige in de buurt. De volgende dag naar Totaranui gereden. Onderweg nog een waterval bekeken. Totaranui is een NP hier is wel een basic camping maar deze zat echter vol. Wel even op het goudkleurige stand geweest een een wandeltocht gedaan.
Omdat ze hier zeiden dat je beter kon gaan kayaken in Marhau ben ik daar heen gereden. Na een camping plaats geregeld te hebben op Old Macdonald Farm, heb ik een kayak dag tocht geboekt voor de volgende dag.

Doe je ogen even dicht en denk dan aan azuur blauwe zee, kraak helder water, baaien met gouden stranden. Heb je dat beeld, mooi hè, nou voor mij was het werkelijkheid. (ha,ha)
Dus erg genoten van de kayak tocht. Op het eindpunt van de kayak tocht werd je met een watertaxi, gouden business, naar een andere baai gevaren om daarvandaan een 2 uur durende wandeling terug naar een andere baai te doen om vandaar uit weer met de watertaxi opgehaald te worden op terug naar het begin punt te varen. Hier ging je met boot en al op de trailer om bij de kayak organisatie er uit te stappen.
Na Marhau naar Nelson gereden. Hier de stad ingeweest en mijn camera laten schoonmaken, op aanraden van een fotograaf, hij was een erg beetje vuil, Volgende dag een kerk bekeken die een bezienswaardigheid zou moeten zijn maar deze was erg lelijk. Mischien was die daarom wel een bezienswaardigheid. Daarna naar het midden van Nieuw-Zeeland gegaan, dit was in de botanische tuin. Dit is een markerings punt op de top van een berg. Vervolgens nog even cricket wezen kijken. (waren ze aan het spelen in het park).

Marlborough Sounds
De French pass gereden. Dit is een weg die helemaal tot het uiteste puntje van de sounds gaat.
Schitterend uitzicht hier en een mooie baai. Hier komen veelal mensen met hun boot. Bijna iedereen heeft hier een boot lijkt het soms wel. Geen wonder met al dat water en vis gelegenheden want voor vissers is het hier een paradijs.
Op de terugweg nog Cissy Bay, Elaine bay aangedaan. Erg mooi allemaal. Kraak helder azuurblauw water. Je ziet de vissen,kwallen enz. zo
zwemmen

• 27 Januari 2009 - 17:10

Tante Riet:

Hoi Arno
    Zo te lezen geniet je wel en heb je weer heel wat moois gezien. nu niet in de lucht maar op het water. Je schrijft niet of jij nog zeeziek bent geworden. ik neem aan nan niet want dan vind je niets meer mmo.
    wij willen je gelijk enen feliciteren met je verjaardag. en nog een fijne tijd toewensen.
    Groetjes Oom Jan en Tante Riet

• 27 Januari 2009 - 21:32

Gonnie Engels:

Hoi Arno,

Leuk weer al dat nieuws en de foto's.
    Ook vanuit Veldhoven alvast een hele fijne verjaardag, en nog vele jaren

Leon Gonnie Peter Inge Jeroen.

• 28 Januari 2009 - 16:50

Marjo:

Hoi Arno,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij zijn wel jaloers op jou hoor. Leuk om al je verhalen te lezen.

Groetjes van Marjo, Lars en Jesper.

• 29 Januari 2009 - 15:58

Ellie:

Hoi Arno,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Dat is nog eens wat anders ,jarig zijn aan de andere kant van de wereld. Bedankt voor je verslag en foto´s. Ik geniet er iedere keer weer van.

Groetjes uit Etten-Leur

• 29 Januari 2009 - 19:29

Hanstennis:

Hoi Arno zo te zien gaat alles nog steeds naar her zin die bloemen lijken wel een beetje op gerbera's als je je fantasie gebruikt .En aan de berichten te lezen ben je jarig geweest vier je het eigenlijk nog dan komen we ff wat drinken bij je .groetje's Hans ps van Harte met je geboorte dag.