Eindelijk weer een bericht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een bericht - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een bericht

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

20 Maart 2009 | Australië, Cairns

Ja, het is weer lang geleden dat er iets nieuws te lezen was. Nou hier komt het nieuws dan.
Na afscheid genomen te hebben van Jucy op Auckland Airport. Ben ik naar Brisbane gevlogen. Hier had ik 2 nachten in een hostel geboekt wat later bleek een erg luidrugtig (er klopt hier iets niet) en druk hostel te zijn. Later naar een rustiger familie hostel gegaan was veel beter. Brisbane verlaten om naar boven te reizen naar Cairns als eind bestemming. Ik heb een auto gehuurd voor one way dwz ophalen op 1 plaats en op de andere inleveren. Deze 2.5 weken heb ik samen met iemand anders gedaan. We zijn onderandere naar Fraser eiland gewweest. Dit was een 2 dagen tour. En hebben net de orkaan Hamish gemist. De laatste dag werden mensen ge-evacueerd van het eiland ivm de orkaan. Na frasier eiland naar Airlie Beach gereden, de afstanden zijn hier wel wat anders dan ik tot nu toe gewent was, een dag rijden naar de volgende plaats is gewoon hier. In Airlie Beach hebben we een zeil en duik cruise gedaan van 3 dagen. Het zicht was erg slecht in het water omdat Hamish hier overheen was geweest. Wel 3 dagen erg genoten. Na Airlie beach naar Cairns gereden wat ook weer een rit van +/- 8 uur was. Hier aangekomen direct een dag cruise geboekt naar de great barrier reef. Er waren +/- 45 mensen op de boot maar 3 ervan waren gecertificeerde duikers. Ik heb wel gemerkt dat er vaak niet zo nou met de duikregels wordt omgegaan. Dus zorgen dat je zelf alles goed voor mekaar hebt en dan de andere kontroleren want deze kan je leven redden in nood situaties. De gene met wie ik reisde heeft alleen gesnorkeld wat ook erg mooi kan wezen. Tijdens mijn duiken heel erg veel kleurijke vissen gezien, coraal, schildpad en schelpen die dicht klappen als je ze aanraakt. Als het zicht goed is dan is het erg mooi onderwater. Afgelopen donderdag heb ik mijn mederreiziger weer op het vliegveld afgezet omdat ze terug naar huis moest. Morgen ga ik weer duiken met een prof. organisatie en heb dan ook een digitale onderwater camera gehuurd. Alleen de zee is waarschijnlijk aardig ruw. Dus afwachten hoe het gaat met zee ziek. Maandag vlieg ik naar Darwin en zie dan wel weer hoe ik verder reis. Je kunt hier trouwens erg goed koop eten als je de weg weet en hoe het werkt. Voor bv 10 AUS$ kun je v/d kaart een menu kiezen inc. drankje (geen sterke, maar wel groot glas)en dessert. Drankje kost alleen al 6 dollar!
Nou zijn jullie weer bij.

P.S. de uitslag van hoeveel fotos er een aantal weken geleden op de site stonden was 400. Niemand heeft het geraden maar Fam. v/d Ploeg was erg dichtbij (392)
Hierbij wil ik mijn sponsors bedanken voor het mogelijk maken om meer foto's op mijn site te kunnen plaatsen. :-)

  • 20 Maart 2009 - 18:03

    Tante Riet:

    Hoi Arno
    jij blijft wel genieten he? Leuk hoor om alles te lezen. Het was denk ik wel gezellig een poosje met z`n tweeen. Je heb er al weer iets bij geleerd. Nu weer het zeilen. Als je terug komt ben je echt van alle markten thuis.
    Ik heb het niet verder gebracht dan snorkelen op Ibitza en vond dat toen heel leuk.
    Blijf genieten Groetjes Tante Riet

  • 23 Maart 2009 - 20:52

    Hanstennis:

    Hoi Arno weer ff reageren op je verslag je schrijft iets en dan tussen haakje's hier klopt iets niet je gaat je moeders taal vergeten je bent al een aardig tijdje het land uit en dan ga je dat krijgen ofcours.Het tennis seizoen gaat hier weer beginnen en ik wil je vragen of jij op vrijdag 3 april voor mij in wil vallen .Laat het ff weten want dan moet ik iemand anders vragen hahahaha.Zo jij bent ook weer bij .groetje's Hans en geniet ze verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Weer thuis

12 Augustus 2009

Foto's

10 Augustus 2009

Europa

19 Juli 2009

De Canada Rockies

30 Juni 2009

Eindelijk.....
Arno

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 25036

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zambia Off Road

04 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Oeganda en WK

01 Oktober 2008 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: