Onder gedoken? - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Arno Veld - WaarBenJij.nu Onder gedoken? - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Onder gedoken?

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

13 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Hallo, ben ik eindelijk weer. Nee, ik ben niet onder gedoken, bijna nog een paar dagen, Het Noordereiland is totaal verschillend dan het Zuider eiland. Hier moet je echt iets opzoeken en ze stellen hier ook veel dingen mooier voor dan ze zijn.
Zo heb ik de Surf highway, dit is een weg langs de west kust rond mount egmont, gereden maar weinig strand gezien die lagen allemaal 10 km of meer van de weg. Daarin tegen was de World forgotten highway weer erg mooi met vele vergezichten over oude vulkanen die nu bedekt zijn met gras omdat de boeren de bomen hebben gekapt voor hun vee. (Ja, ook hier krijgen ze van veel dingen de schuld. ha,ha,)
Ik heb besloten om hier een duikcursus te volgen bij één van de top 10 beste duiklocaties in de wereld volgens wijlen beroemde duiker Jacques Cousteu. Dus volgende week duik ik onder. Eerst had ik een medisch rapport van een arts nodig anders mag je de cursus hier niet volgen. Ben dus naar een medisch centrum geweest en ze hebben me helemaal doorgelicht, nee niet opgelicht, voor totaal 90 NZ$ Heb je een hartfilmpje , uitdraai van je longinhoud, gehoortest, ogentest, reflectie test en de hele mikmak.
Uitkomst van dit alles is dat er geen problemen waren om te gaan duiken. Alleen, en daar komt die, door mijn lengte en posttuur (78 kg ! was 83!) (Ja, dames als je wilt afvallen ga dan reizen je valt vanzelf af. Geld voor de mannen ook trouwens. :-)) heb ik een grotere kans als ik te snel naar de oppervlakte ga op een ingeklapte long dit is echter een kans van 1 op de 5000 of zo. Dus alles goed in de gaten houden en er is niets aan de hand. Na het duiken heb ik nog 1 week en dan ga ik terug naar Australië en wel Brisbane.

  • 13 Februari 2009 - 15:11

    Gonnie Engels:

    Ja Arno
    we zijn er inmiddels inderdaad helemaal aan gewend om wekelijks post van je te krijgen. Ik zat er al weer op te wachten.
    Wel superleuk hoor dat je ons zo op de hoogte houdt. Maar ja als je over een jaar thuis komt kun je het zelf ook nog eens rustig nalezen hè.
    Maar hé eet eens een beetje meer ,want je was al niet dik toen je vertok dus......
    Maar ARNO HEEL VEEL DUIKPLZIER.
    GONNIE

  • 13 Februari 2009 - 17:35

    Tante Riet:

    Hoi Arno
    Leuk dat je nu weer ga duiken.Je onderneemt wel van alles.Het is heel leuk steeds te lezen wat je allemaal ziet en doet.Geniet er maar van, en door je verslagen genieten wij ook.
    Groetjes Tante Riet

  • 15 Februari 2009 - 13:49

    Tante Annie:

    Hoi Arno,

    Leuk, al je berichtjes. Ik weet zelf dat het mij wel eens moeite kostte om ervoor te gaan zitten toen ik probeerde het thuisfront op de hoogte te houden.
    Heel veel plezier bij het duiken, en toch wel weer fijn te weten dat je conditie in orde is.

    Tante Annie

  • 16 Februari 2009 - 18:05

    Hanstennis:

    HOI Arno als ik dit aan het schrijven ben dan valt er weer van alles naar beneden buiten,dus met andere woorden je blijft daar nog maar ff .baai de weei zijn je ouders je al aan het sponseren want de bodem komt al aardig inzicht denk ik.Ga lekker door see you.

  • 24 Februari 2009 - 17:32

    Ellie Schinkel:

    Hoi Arno,

    Door de drukte je mail later gelezen en kom tot de ontdekking dat je je duikervaring al achter de rug hebt. Was het leuk ? Het lijkt mij doodeng. Ik ben benieuwd en lees het wel de volgende keer.
    groetjes en veel plezier.

    ALAAF !!!!
    P.S. Wij zitten midden in de Carnaval hier in Etten-Leur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whangarei

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Weer thuis

12 Augustus 2009

Foto's

10 Augustus 2009

Europa

19 Juli 2009

De Canada Rockies

30 Juni 2009

Eindelijk.....
Arno

Actief sinds 21 Sept. 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 25029

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 15 September 2014

Zambia Off Road

04 Juni 2010 - 23 Juni 2010

Oeganda en WK

01 Oktober 2008 - 30 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: