Einde tour - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Arno Veld - WaarBenJij.nu Einde tour - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Arno Veld - WaarBenJij.nu

Einde tour

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

18 Juni 2010 | Oeganda, Kampala

Hallo Allemaal,

Hier een berichtje uit Oeganda. Omdat de verbinding hier heel traag is een kort verslag.
Het was een geweldige mooie reis.
Onze groep bestond uit 4 vrouwen en 1 man en de tourleider. Oeganda is een erg mooi en vriendelijk land. De berggorilla's laten zich niet makkelijk vinden. Na een wandeltocht van 5 uur berg op, berg af hadden we ze eindelijk gevonden. Het was onwerkelijk dat je zo dicht bij kon komen. 7 meter van je af zaten ze rustig te eten. Heb een aantal mooie foto's gemaakt die later op deze site te zien zullen zijn. Na ze gezien te hebben moesten we ook nog terug lopen. totaal heeft deze wandeltocht 10 uur geduurd. We waren allemaal erg moe. Een paar dagen later waren we in sinsja NP dit staat bekend als het park waar de leeuwen in bomen klimen op te slapen.
Hier aan gekomen liepen er een aantal olifanten heel erg dicht bij ons kampsite. Een goed voorteken mischien voor de volgende dag?
's avond in ons kamp hebben we naar de openings wedstrijd van het wk gekeken met lokale bevolking. Ze hadden speciaal een generator geregeld om deze wedstrijd te bekijken. Een heel bijzondere ervaring om in het midden van niets een voetbalwedstrijd te bekijken.
De volgende ochtend zijn we heel vroeg een game drive gaan doen. Erg veel gezien in de vroege ochtend en een schitterende plaats gevonden om te ontbijten in de natuur.
Rond het middag uur gingen we opzoek naar de leeuwen die in de bomen klimen.We hebben er 2 gezien. Wat erg mooi was. Toen we de leeuwen verlieten en verder gingen met onze game drive zagen we iets heel bijzonders namelijk een leopard in een boom. Geweldig!. 's avonds in ons kamp toen we sliepen in onze tenten horden we leeuwen brullen. Om een gegeven moment was het zo dicht bij dat we niet onze tenten uit mochten. De volgende dag bleek dat er een bij het kampvuur had gezeten.
We hebben Birgit's verjaardag gevierd met een taart.
Een paar dagen later hebben we de chimpansee's bezocht. deze zaten hoog in de komen wat lastig was om ze goed te zien.
Buiten het wild en de mooie natuur hebben we 3 keer vast gezeten met de auto. de eerste keer konden we hem niet los krijgen en moet er een andere auto aan te pas komen om ons weer op de weg te krijgen. De greppel was te diep om er zelf uit te komen.We waren daar in gekomen omdat er een ander vrachtwagen midden op de weg stil stond met problemen. Later zaten we 2x vast in de modder. We hadden een kortere route gekozen met het risico dat we vast kwamen te zitten. Hier zijn we op eigen kracht en duwwerk door heen gekomen. Ook Queen victoria NP is een erg mooi park met veel groen. En Muchicon falls NP is een erg mooi pakr met veel savanne. Ook hier veel dieren gezien zoals Giraffe, Olifant, Antilopen, en Apen.
Ook is Oegand een paradijs voor vogel liefhebbers.
We hadden de gehele tour geen pech gehad tot op gisteren. we kregen 2x een lekke band. Het leek toeval te zijn maar als ik voorin zat dan gebeurde er wat. (haha)
Morgen vertrekken we naar Johannes burg voor het volgende avontuur.

Groeten,
Arno

• 18 Juni 2010 - 15:29

Wil En Piet De Roos:

Hallo Arno en Birgit.
    Een mooi verhaal; we wachten op de foto's.
    Birgit gefeliciteerd met haar verjaardag.
    Veel plezier en een goeie reis verder.
    Succes met de WK.
    Groeten uit Pijnacker, Wil en Piet.

• 18 Juni 2010 - 17:18

Tante Riet:

Leuk weer wat van je te horen Arno.Volgens mij heb je nu veel meer wilde beesten gezien dan op al je reizen. Geniet er maar van.Johannesburg is nu wel erg koud.
    Groetjes Tante Riet

• 22 Juni 2010 - 13:58

Lodewijk:

Ha Arno!

Erg gaaf dat je zo dichtbij berggorilla's hebt gezien...lijkt me ontzettend bijzonder! We willen graag eens de foto's zien! groeten, Astrid, Lodewijk & Marijn